Rundtur i Nice


Hej!
Idag har vi inte haft lektioner utan fått en rundtur i gamla Nice och på kullen. Det var så vackert! Även om jag skulle säga att rundturen inte var så informativ, mest “ät här”, “här ska du undvika skaldjur” också vidare…
Men det var väldigt trevligt att gå runt med klassen i 2 timmar i solsken. 🙂



Efter det så följde jag med Klara och Olivia till ett gym som de ville kolla. I Frankrike är det vanligt att man måste ha läkarintyg. Så det är lite krångligare att gymma här än hemma. Jag känner inget behov av att gymma, tycker stranden fungerar bra och parken på kullen.



Klara kände att hon ville hem och äta men jag och Olivia hade spanat in ett veganskt-ställe i gamla stan som vi letade oss till. Supergott var det! Och trevliga ägare, 2 stycken. De var bra på både engelska och franska såklart. Men efter att de förstod att vi ville försöka beställa på franska så var de vänliga och försökte prata långsammare.

Efter en trevlig lunch så gav vi oss iväg hemåt på varsitt håll mot pluggandet. Jag lyckades göra mig förstådd på franska och få tag i ett sim-kort och även gå in i en katedral. De är ju lite större här det här med “tron”.


Så hela kvällen har jag suttit och pluggat mest grammatik. Jag insåg när klockan var 21 att det var dags för middag och lite Netflix dubbat på franska. 😀 Behöver få en paus nu, när jag bara sitter och stirrar på sidorna.

Har lite tid på förmiddagen imorgon innan lektionen. Vi får se om jag kommer hinna klart med allt imorgon eller inte men jag kämpar på så gott jag kan.

Fixade detta också idag ^^ så nu är mitt rum mer hemtrevligt! 🤗 

//Emma

Leave a Reply

