LE VENDREDI

Bonsoir!

Idag har det varit en väldigt lugn förmiddag! Jag har pluggat lite och sett på några “lektioner/genomgångar”. Hade en väldigt stressande dröm så kändes inte som jag sovit så mycket. Men energinivån har gått lite upp och ned under dagen.


Det här med att bo med andra är verkligen supertrevligt! Vi har fått en 4:e lägenhetskompis. 😀 Kollektivet-Prèfecture är komplett! 😀 Vår sista klasskompis Carl-Fredrik (CF) kom idag och efter skolan kollade han på en lägenhet i närheten av vår. Men han tyckte inte den var bra så han flyttar in med oss. Nu kommer väl dock frukostarna vara ännu längre. Det är inte som när man äter själv, det här med att vara social är trevligt men tidskrävande. Dock väldigt bra för att slippa hemlängtan. 😀 Men vi får väl sakta men säkert övergå till franska-konversationer då blir det nog mer värdefull tid enligt lärarna i alla fall. 😉

Efter skolan som endast innehöll en dag “fonetique” (tyckte faktiskt det var riktigt kul! 😀 ) så visade vi Patrik och CF till Fnac och jag behövde in en snabbis på H&M för att köpa strumpbyxor. Även om det är väldigt varmt! Så känns det lite kallt, kanske inte för mig men för andra, med bara ben. Så H&M är bra, billigt och man hittar. 😀 Dock blev det en lite längre shoppingrunda för Cornelia ville kolla skor och jag kom på att jag ville in på Yves Rocher och lukta på parfym. Vi är ju ändå i Frankrike, parfymens land + ostens- + brödets- + bakverkens- och vinets-land. 🙂


Dock var det Cornelia som shoppade loss. Jag kände mig ändå ganska duktig när jag bara genom att döma utsidan ifrån andra sidan gatan kunde se att Cornelia skulle hitta skor där inne. Jag är nog farlig att shoppa med, för hon kom hem med en hel del mer än planerat bara genom att jag fått in henne i 3 butiker. Kanske ska börja extrajobba som personal-shopper. 😉

Nu ikväll är planen att ta det hyfsat lugnt. Jag känner att det är bra med tanke på min förkylning. Patrik langade en Iprem till mig på lektionen. Den satte i alla fall liv i mig. 😀 Så orkar inte ligga hemma och vara sjuk allt för mycket! Kanske följer med och vandrar imorgon om jag orkar.

Några från klassen tänkte dra ut i till en klubb ikväll men jag verkar ha fått mina lägenhetskompisar och Olivia att dra till en bar istället här i gamla stan. Nära hem 😀

//Emma

Leave a Reply

