Måndagssol


Hej!
Idag har jag haft en ganska bra dag! Jag vaknade vid 7 och gjorde frukost för att sedan ägna mig åt att kolla på inspelade lektioner. Vi här i kollektivet har konstaterat att det tar extremt mycket tid att hinna se alla olika filmer. Dem är dock bra men tidskrävande i det redan något tidskrävande plugget.


Men idag klagade jag inte på att plugga allt för mycket! Jag tog en promenad i strålande solsken innan lunch och mötte en man ifrån Skottland, Rob på piren nära hamnen. Där stod vi säkert i 15-20 minuter och diskuterade världsproblem som politik. Kanske inte främjade mina franska studier, men var ett intressant samtal. Även om han mestadels pratade på och jag stod bredvid och hummade.

Pratade med Camilla idag via Skype och hörde att ni har snö där hemma. Tvärtemot vad vi har 😄


Sen gick vi till skolan och hade grammatik. Jag gillar grammatik-lektionerna även om jag efteråt känner mig ganska tom i huvudet. Jag, CF, Patrik och Olivia gick efter skolan till Lidel i förhoppning om billigare grönsaker och frukter. Och ja det var ändå lite billigare. Så nu har jag en ordentlig fruktskål på mitt rum och avokados! Det är väldigt dyrt här… 😦 Hittade nötter också för rimligt pris. 😀 De produkter jag saknar mest ifrån Sverige är nog Bregott, lagrad ost!!! (osten här är så smaklös! Asså smörgås-osten), mörkt bröd (baguette i all ära men en riktig fullkornsmacka på morgonen 😀 ) och te. (De gillar mest mynta-te här… :/ )

(min lunch, bananpankakor med ananas 🍍 och apelsin)


Kvällen (innan 17.45) spenderades vid vattnet med Patrik sittandes och plugga. Det kommer jag absolut göra imorgon med innan skolan 🙂 Det var otroligt rogivande att sitta och plugga och höra vågorna. 🙂 Det bästa är att folk inte pratar svenska heller så det är ännu lättare att koncentrera sig på sig själv. 😉



Ikväll åt vi CF:s grönsaksgryta med stekt/rostad blomkål. Riktigt gött!

//Emma

Leave a Reply

