Det finns de som säger att kärlek är så enkelt
Antingen har man den eller så har man inte

Egoist – Kent

Hej!

Jag känner att livet just nu är rätt så bra. 😀 Vi har haft en magnifique kväll! ❤ Kärlek verkligen till dem här i kollektivet! Det är min middagsdag imorgon och jag funderar fortfarande på vad jag ska laga… Idag fick vi förtära en väldigt god tonfisk-sallad à la Patrik. Jag funderar på att testa att göra Socca, Nice paradrätt. Det är som pannkakor fast på kikärtsmjöl, eller testa att göra crêps. Vi har en crêps-panna men ingen ugn här… Det försvårar mitt val av matträtter lite. Men tror det ska gå och lösa :p

Ikväll efter middagen så fick Patrik ett väldigt sug för gitarren och det hela slutade med att vi satt i vårt kök och hade allsång, mest svenska låtar. CF tyckte vi sjöng för fint och gick och ringde sin flickvän men vi andra försonades i diverse olika sånger. Insåg inte hur mycket jag saknat att sjunga förrns ikväll! När vi efter ca 1 timme insåg att vi faktiskt har lite plugg att göra ikväll så tog jag tillfället och körde några få låtar på gitarren innan jag ställde tillbaka den. Det är som gjort för oss att spela på den då den verkligen är stämd, det är magiskt! Det enda som saknas är ett kapo men det går ju utan.

dsc_1446dsc_1442

(Tågstationen i Nice, vi kollade in den på väg till skolan, kom nästan försent… Men fin är den!  Och i tid var vi 😀 )

dsc_1441

(^^ Icke fransk-byggnad! Oklart vad det faktiskt är för byggnad, men få av dessa ser du här.)

Vi ska leva leva livet
Vi är drevet vi har drivet
Vi ska leva leva livet
Vi tar allt ja allt för givet

Egoist – Kent

(Blev lite inspirerad till gitarrspelandet! ^^ 🙂 )

dsc_1431-effects
Annars idag så har vi inte gjort så mycket mer än pluggat innan skolan. Imorgon kanske jag ger mig ut på en springtur. Känner att det är dags att testa nu. Känner mig inte sjuk längre. 🙂 Satte mig idag på fm innan lunch och pluggade. Helt OTROLIGT rogivande! Eftersom vågorna lär så mycket så kunde jag sitta och läsa vår franska bok “Moment d’un couple” högt. 🙂 Förstod mer då, brukar vara tvärt om i svenskan men franska ska jag tydligen läsa högt för att öka min läsförståelse. Det var några pensionärer som badade, 2 män som letade metall med metalldetektor, 2 män som städade stranden  och en man som bestämde sig för att mata fåglarna i närheten där jag satt. Så jag flyttade på mig för att inte bli måltavla för alla baguette-sugna fåglar. Annars var det inte så många där som satt, det var lite mer mulet idag i jämförelse med gårdagen. Men värmen stannar kvar, ca 15 grader idag. 😀

dsc_1447

Gick förbi marknaden på vägen hem och fastnade för lite konst. Nu känner jag mig nästan fransk 🙂 Gick utan jacka idag, men saknade min scarf och kanske en basker och självklart en baguette i handen. 😉

dsc_1435

Nu ska jag plugga lite mer glosor innan jag avslutar kvällen.

img_20170207_105357_779

//Emma

Leave a Reply

