Sista dagen som tonåring!

dsc_1484

Salut!

Idag var det min tur att laga middag. 🙂 Det blev socca som blev middagen ikväll med stekta grönsaker (champinjoner, tomater, rödlök, zucchini, grön och röd paprika). Socca är en typ av pannkaka gjord av kikärtsmjöl som är en riktig paradrätt här i Nice. Det var oväntat gott faktiskt. Dock rekommenderar jag att ha ett typ av tillbehör till soccan och inte göra som de flesta “fast-food” här och servera precis som den är med salt och peppar.

dsc_1493

(Vi äger inga mått så jag körde lite på känsla, med det gick ju det med 🙂 ^^ )


dsc_1491

Annars idag så har vädret varit lite mulet och lite mer vind i luften än vi är vana med här nere. Men tycker det var ganska skönt att få lite “paus” ifrån det fina vädret. Vi får ju inte bli bortskämda redan! 😉 Men tog faktiskt en springtur imorse när jag vaknade vid 7.30, var riktigt härligt måste jag medge. Så imorgon har vi bestämt att kl. 8.00 går springrundan innan jag ska ta mig till boulangeri eller liknande och köpa på mig en massa franska godsaker och ha kollektiv frukostätning här. 🙂 Sen på kvällen ska vi ju (alla förutom ca 2st i klassen) på vin och ostprovning. Så kvällen är räddad ifrån plugg! 😀

dsc_1475

img_20170208_133622_008

Annars idag har jag inte så mycket att tillföra mer. Har skypeat med pappa och Malin, funderar på att besöka henne i London på påsklovet och hon planerar in en resa hit i början av mars. 🙂 Så det blir nog kul! Är konstigt nog väldigt taggad på att skriva min presentation, men ska inte ha den förrns den 21/3 så känns lite tidigt… Men börjar nog med den snart i alla fall. Ska se klart en film jag börjat titta på , såklart är den dubbat på franska.

Bonne soirée!

dsc_1471

//Emma

Leave a Reply

