Saint-Valentin

orca-image-1487087108776-jpg_1487087112408

Hej!

Igår var det alla hjärtans dag och vi firade det genom att se på bio “La la land”. 🙂 Innan åt vi middag. Vilket i princip var omöjligt då franska restauranger inte öppnar sitt kök förrns tidigast kl. 19.00. Så vi som skulle ha ätit klart till kl. 19 fick ett litet äventyr i att hitta någonstans att äta. Tillslut hittade vi ett Libanesiskt ställe  där kocken inte anlände kl. 19. 😀

Var mysigt, vi satt ute och åt. För inne hade de fullt upp med att pynta klart med alla hjärtansdagsdekorationer. ❤

Filmen var bra. Skönt att den gick på originalspråk och inte dubbad på franska. Det hade inte varit kul att höra sångerna på franska. Julia Roberts är verkligen superduktig att på att sjunga och steppa. 🙂

dsc_1739

Vägen hem sen var också ett litet äventyr då de stängt av stora delar av min hemväg, så jag fick gå runt hela paraden.

I skolan så hade vi diskussion om “BIO” (Ekologiskt) i halvklass. Det var kul men VÄLDIGT svårt att komma på bra argument. Sa i alla fall något och det är jag stolt över. Jag ser det som ett steg mot rätt riktning. 😀

Innan vi sågs hade jag en timme mellan skolan och “möte”, det blev lite shopping på H&Ms rea…. Inte alls som i Stockholm där allt är KAOS, utan här är rean som en del av den övriga butiken, ORGANISERAD!  😀 Köpte ett par skor för 7 euro. Tyckte jag var ett bra klipp. 😉 Butikerna här är mycket större och mer stil i inredning m.m.

dsc_1729dsc_1719dsc_1717dsc_1718

Igår morse var jag ute och sprang med Patrik. Det var extremt många hjärtballonger som folk gick runt med och som satt fast på t.ex. skyltar och papperskorgar.

dsc_1680dsc_1678dsc_1677

Nu idag har jag Skypeat med Camilla ❤ Och pluggat glosor och fonetik. Sen lagat lunch, bananpannkaka.

dsc_1761

Nu ska jag till skolan!
Au revoir!

img_20170214_134810_979

//Emma

Leave a Reply

