Fredagskänslor på en solig torsdag!

dsc_1808

Salut!

Idag var det officiellt sommarväder / svenskt sommartemperatur. Jag fick snabbt stoppa ned min jeansjacka i väskan när jag och Patrik begav oss till stranden med vår lunch innan vi gick mot skolan. 🙂 Otroligt mysigt att förtära sin lunch inpackad i en matlåda som inte väger så mycket tom sen. 😛 Hett tips!

dsc_1823

Ett annat hett tips är att springa innan frukost vid kl. 8.00 då är det inte så många igång ute och man får chansen att springa när solen letar sig upp. 🙂 Otroligt vackert! Sprang intervaller och på ena vägen “bort” sprang jag varannan “strand”. Här är det ju en LÅNG strand! Som sen är uppdelade i flera olika namn/stränder. 🙂 På tillbakavägen “hem” hade det börjat leta sig ur mer hurtiga folk och tror det kanske var lite irriterade när jag körde intervaller då jag sprang var tredje lyktstolpe och power walkade två osv. Jag han ju om dem som joggade och sen sprang de om mig och jag sprang om dem osv… Men det var det värt! Sen kunde jag inte undgå mig att stretcha på stranden och ta ett dopp. Så härligt var jag och en till i havet + en MASSA fiskebåtar.

dsc_1794-collagedsc_1811dsc_1815-collagedsc_1800

Jag pluggade järnet med glosor på fm sen när jag kom hem och åt frukost. Det lönade sig på glosförhöret. 😀

dsc_1821
Grammatiklektionerna är roliga, nyttiga och lärorika men oj vad energikrävande dem är! Alltid lika fascinerad och överraskad efteråt. Men energin räckte inte för att ta sig till stora Carfourr i hamnen men till Monoprix, följde med Cornelia och handlade lite frukost. 😀

Det är verkligen socker ÖVERALLT i detta land! Det planteras på alla möjliga ställen. Skitteles går t.ex. att köpa i tuggummiburk här och tårtor och bakverk ligger bland icke sötsaker. 🙂

På tal om överraskad så blev jag väldigt överraskad när jag och Patrik hämtade ut det mystiska paketet som kommit för nån dag sedan och där avsändaren endast var Paganini. Vi var väldigt osäkra på om det ens var till någon av oss här. Ännu skummare kändes det att hämta ut ett paket ifrån posten i en vinbutik.

Paketet visade sig vara till mig. Kanske inte så otippat ni tänker men jag tänkte faktiskt inte ens tanken! Vem tusan är galen nog att skicka packet för 200 kr?!? Blommorna var en chock nog ifrån pappa. Men jo det visar sig va Camilla. Underbara vän! Hon hade skickat “en låda Sverige” och skrivit och gjort ett fint födelsedagskort.

dsc_1828dsc_1832dsc_1834dsc_1835

Så nu nalkas det semlor till efterrätt tror jag 😉

Nu ropar Cornelia att middagen är klar så det är dags att avsluta.

(Hann inte posta inlägget igår för efter middagen så hade jag lite annat för mig. :p )

dsc_1836dsc_1838dsc_1842dsc_1847-collagedsc_1852

Au revoir et bonjour!

//Emma

Leave a Reply

