Handlingsäventyr

dsc_2003

Hej!

Idag har vi inte haft några lektioner. Så jag har pluggat en hel del på egen hand mest glosor “séance 1”, 392 glosor är det på den, har kommit kanske halvvägs. Sen på kvällen så läste jag litteratur-läxan och blev riktigt förvånad hur få ord jag behövde slå upp!

Sprang på morgonen innan frukost. Det var lite kallare idag än igår, men tyckte inte det gjorde så mycket. Vädret bjöd på sol ändå. 🙂 Ganska otroligt att se folk sitta och måla längs stranden.

dsc_1987dsc_1984

Efter lunch så gav vi oss iväg till dagens “aktivitet”, storhandling. Jag tog min inköpslista och gick med Patrik, vi mötte upp Olivia där för att sedan splittras i den stora matbutiken och leta reda på våra grejer. Jag var där längst! Men letade också efter kokosolja i säkert en timme innan jag gav upp! Då hade jag hittat allt förutom kokosolja… Men efter att jag gått igenom “Bio-gången” minst 5 gånger, frågat 3 olika personer som jobbar där och tillslut blivit skickad till mjölken gav jag upp. Det var inte värt det! Och jag hade t.o.m. fått upp en bild på Carrefours egna Bio kokosolja… Men men, packåsnade mig tillbaka hem, trött och nöjd med mina inköp. 🙂 Nu behöver jag inte handla på ett bra tag! 😀 Och ska bjuda de i kollektivet på en paella i veckan. 😀

dsc_1995dsc_1999

(Pinjenötterna var gigantiska som jag köpte! Dubbelt så stora som vanliga och med en mer citronkaraktär. Och bilden till höger visar mina skills i “Tetris i småkylskåp” 😉 )

Ikväll gjorde Patrik svamprisotto och efterrätt stod jag för, semlor MUMS! :p Dock har jag nu insett att fransk mandelmassa är dubbelt så söt som svensk… Men även hittat den (hittills) bästa grädden vi har döpt den till “blommis” (Eftersom den heter Flurette (liknade blomma på franska) och Patrik köpte samma märke i hopp om att det var kaffegrädde, hans kaffe såg ut som en Van Gogh tavla 😀 ) Bildresultat för van gogh

(Typ som molnen/himmelen )

dsc_2012

Nu ska jag börja läsa “No et moi! och sen sova 😀

(Undrar om mina lägenhetskompisar diggar min extremt snygga hemma-klädsel ^^ 😀 )

Bonne soirée!

//Emma

Leave a Reply

