Torsdag -> PLUGGDAG!

dsc_2049

Bonsoir!

Idag har jag bara varit hemma, några ifrån klassen skulle ut idag och gå till en bar som har ett salsa-dansgolv. Låter riktigt roligt men jag hamnade hemma ändå. Både CF och Patrik är sjuka och Cornelia trött så det drar ner min energi lite. Sen känner jag också att det kommer fler salsa-torsdagar.

Jag sprang imorse, intervaller och dem som gick förbi mig verkade tycka jag var extremt konstig. “Springa kl. 8?!?” Men det var faktiskt riktigt skönt att träna imorse! Solen sken och det var lagom varmt/kallt. Orken fanns där. 🙂

dsc_2054dsc_2046

När jag hade duschat så satt Patrik och jamade till sin frukost, så jag hängde på och vi satt i köket och väckte säkert CF med vår fina franska sång. Sen var det GLOSOR! Det är otroligt vilken tid dem tar att få in! Men jag kämpar på! 😀  Ända tills lunch kämpade jag och vid lunchen gick Patrik igenom grammatik som han satsat på att plugga idag. Så det är givande att äta tillsammans 🙂

dsc_2060

Efterlunch var det bara att fortsätta. Men vid 16.30 så behövde jag en paus! Då var det dags att baka lite. :p Så jag gjorde för förstagången i mitt liv en raw-äppelpaj. 😀 Så istället för att grädda den i ugnen så ska den stelna i kylen. (Ska efter jag skrivit klart ta mig en smakbit, för att avgöra om jag vågar bjuda på den… 😉 ) Det var väldigt spännande att mixa ihop fikon och cashewnötter till en pajdeg, men det gick oväntat bra med tanke på att jag endast hade en mixer till godo och inte en matberedare, men med lite tålamod går det mesta. Hittade till och med en form, tänkte först använda mig av en av våra stekpannor (vi har en hel del tillgodo!) men den går ju inte in i kylen… Sen gjorde fyllningen med äpple, kardemumma, jordnötssmör och olivolja (hittade ju inte kokosolja), spänd på att smaka! :p

(Lunch och fika ^^ :p)

Efter bakningen gjorde jag ett sista ryck innan middagen att plugga lite till. Försökte börja på min presentation som jag ska ha den 21/3 och då prata om “bugg”. Inser att jag kanske valt ett svårt ämne då det svenska ordet “bugg” inte går att översätta till franskan. Men det ska gå! 🙂

dsc_2071

dsc_2067

Middagen njöt jag av framför Netflix, spännande i serien jag började titta på för någon dag sedan. Jag pluggade lite till efter det avsnittet (eftersom Camilla ringde mig på Skype och vi pratade en stund innan middagen) och ska nu njuta av paj och te till ett till avsnitt innan jag ska säga godnatt för idag.

dsc_2078

Bonne soirée!

//Emma

Leave a Reply

