Fredag = Tacokväll!

dsc_2102

Bonjour!

Igår var det fredag och det innebar TACOS! 😀 + FILMMYS! Var precis den nivån av ansträngning vi orkade med igår. Ikväll ska vi ha “tour de chambres” så jag och Patrik har nu på morgonen spekulerat  i italienska personer/saker/kännetecken och hittat 30 olika. Som vi ska ha till vår italienska-lek 🙂 Det är speeddejting/charader. Alla får ett ord (karaktär/person/sak/plats- förknippat med Italien)  och så får man 1 min på sig att visa och få den andra att gissa rätt, sen flyttar man. KAOS kommer det bli 🙂 Vi har händelsevis en röd och en vit soffa samt gröna stolar, så vi ska köra italienska flaggan där inne. 🙂

dsc_2102dsc_2100dsc_2097dsc_2096dsc_2094

Till dryck blir det Bellini och till tilltugg pizza. :p Så vi ska strax iväg och handla lite b.la. aprikoshalvor i konserv, vi ska göra egen aprikospuré, TACK OCH LOV för mixer!

Den är faktiskt inte så dålig, fick ju ihop min äppelpaj. Blev riktigt god och var generös och bjöd på den, dem andra gillade den också. 🙂 (Nu vet jag att om man behöver osaltade cashewnötter kan man köpa saltade, skölja av dem och sen torka/rosta dem i stekpannan. 😀 )

screenshot_20170223-222832

Kände mig extremt trött igår. Men hela klassens energinivå var under okej, vi tror att det beror på lågtrycket som var igår. Idag skiner solen igen. 😀

Idag ska jag sysselsätta mig med lite grammatik också innan det roliga börjar. 😉 Har redan haft tillräckligt roligt och spelat gitarr, saknar mitt capo i Sverige! :/ Tur att Malin kommer snart och kan ta med det. 😀

dsc_2083

//Emma

Leave a Reply

