Lugnet före stormen

dsc_2252

Salut!

Idag har vi inte haft några lektioner, men imorgon börjar Hans-lektioner t.o.m fredag. På torsdag har vi vårt första typprov. HJÄLP! (Aide-moi!)

Så idag kändes det verkligen inte som att bra regnmolnet kom närmare och närmare när jag satt på stranden. Utan även det fruktade provet/tentan. Det var som att det fanns någon magiskt band emellan alla på stranden, så fort (på sekunden) som solen gick i moln, och molnfria soliga himlen var förbi, så reste sig alla och skyndade sig iväg.

dsc_2252dsc_2251

Men morgonen var riktigt fin. Jag sprang vid 9 och det var riktigt härligt ute, inte så farligt med turister vid den tiden. 😀

dsc_2224dsc_2220dsc_2229dsc_2231dsc_2232

När jag kom hem så hittade jag en mus, så jag satte CF och Patrik i musjakt medans jag satt på bordet och hade koll/skrek (jag vet att den är MINDRE än mig!), Vi hittade i alla fall hålet som den smet ut igenom. Så nu ska det täckas, Antonio (vår hyresvärd) kommer i veckan. Men det är ju så här i gamla stan, möss existerar! Men är glad att det är SMÅ möss och inte råttor.

Sen pusslade vi lite innan vi började kolla på “Pers videos” (grammatikvideos ifrån SU-läraren Per). Efter det var det middagsdags! Men ikväll så lagade alla mat enskilt, den här veckan blir troligtvis lite speciell. Så jag lät dem andra erövra spisen medans jag Skypeade med pappa och gav honom min inköpslista ifrån Sverige, TE och DISKBORSTAR! 😀

Sen bestod kvällen av en hel del plugg och en liten del pusslande. Det är skumt hur tillfredsställande det var att få göra klart den klarblåa himlen. Alla bitar var ju bara blåa!

Men nu ska jag kolla igenom glosorna (en del) och sen sova och vakna upp till Fettisdagen! 😛 (Mardi gras)

dsc_2214

//Emma

Leave a Reply

