Lill-lördag

DSC_0103

Hej!

Idag har vi haft två lektioner och det är ganska mycket som ska in i huvudet men ingenting är omöjligt. 😉

Men tycker ändå dagen gick fort i förhållande till längden “skoltimmar”. Men det var ganska motigt att inte gå till stranden utan till skolan istället. Men, men, stranden får bli i helgen istället. Jag och Olivia har bokat “plugg-dejt” på stranden på lördag. För på söndag ska det pluggas desto mindre då jag, CF och Patrik ska åka skidor. ❤ Känns lite overkligt att man en dag som denna kan gå i klänning och om några få dagar ska jag omge mig av snö endast ca 2 timmar bort.

DSC_0223

Eftersom vi gick i skolan så pass länge idag hann jag inte göra så mycket. Så har inte så mycket att berätta. Men till middag gjorde CF en afrikansk gryta. Det var väldigt intressant, åt matbanan för första gången i mitt liv. Det var kanske inte revolutionerande i  sig men sig men tillsammans med allt annat var det gott. :p CF gjorde en typ av deg/röra med ett speciellt mjöl, vatten och matbanan. Den skulle röras väldigt mycket och intensivt, CF såg lite rolig ut när han satt på golvet.

DSC_0224

Sen har jag inte gjort så mycket mer men har Skypeat med folk hemifrån. 🙂 Ni verkar ju också fått varmare väder 🙂 Fast vill inte byta 😉

DSC_0217

Jag kan ju passa på att berätta ett enkelt lunchtips “quesadillas” 😛 Det är enkelt och gott = PERFEKT för lata studenter, haha. Nej men skämt åt sido det här är en super-förrätt också om du vill imponera med enkla metoder.

Du behöver:

  • 2 tortillabröd (majs eller vete vad du nu föredrar)
  • riven ost
  • ruccola
  • Ev. kyckling (för mer matig version) eller chorizo (eller nån typ av starkkorv kan jag tänka mig är gott)
  • Ev. tomater (jag varierar den här punkten)

DSC_0215

Helt enkelt ta det du har hemma som du tror kan vara gott och lägg det mellan två tortillabröd och stek i en torrstekpanna på mellanhögvärme tills osten smält och bröden fått lite färg. (Jag brukar hjälpa till och trycka lite försiktigt så att bröden sätts ihop/ smälter ihop.

Äts vara och NJUT! ❤

DSC_0220

//Emma

 

Leave a Reply

