Eze – Parfymfabrik

DSC_0422

Hej!

Idag har vi haft en utflykt till Eze på en parfymfabrik. Vår “lärare” ifrån skolan Greg skulle möta upp oss vid kl. 10.00. Men han var sen så vi började utan honom, haha. Här är ett tydligt exempel på kulturkrock.

DSC02545

Men själva utflykten var trevlig. Även om vi var tvungna att gå upp “tidigt” vid 6.30. Vi har ju vant oss nu med livet på Rivieran med dem här lite mer flex-tiderna. 🙂

DSC_0431DSC_0433DSC_0430DSC_0427

Innan utflykten så gick vi runt i den äldre delen av Eze, mys! Även om det var en hel del kickande på krimskrams. Men det var härligt att njuta av solen och frisk luft innan vi skulle in i parfymfabriken och bli omringad av en massa dofter.

This slideshow requires JavaScript.

Var väldigt trött idag under litteraturlektionen men sen övertygade Patrik mig om att springa var en bra idé och jag promotade intervaller. Så nu har jag duschat och ätit min middag.

Kvällen blir ganska lugn!

Nu är det “Nedförsbacke” kvar av veckan enligt Cornelia. Det låter ju rätt HÄRLIGT! 😀

DSC_0385

Igår lyxade vi middag med tapas ute efter skolan och sedan avslutades kvällen i soffan med vin, ost och Frost på franska såklart. Det var vi värda efter prov och jag höll även min redovisning. Fy vad jag inte ville göra det! Men jag var väldigt lättad och nöjd när det var över! Det gick ganska bra också 😀

I söndags så var jag ju ute och sprang i det härliga vädret. Måste skryta och säga att det är ett vinnande koncept att springa när man har plugg som väntar hemma. Kom upp i 10 km. 😀

Men nu ska jag sluta skryta!

IMG_20170321_211506_860

Bientôt!

//Emma

Leave a Reply

