Barcelona ✈ 🇪🇸 

Hola!
Igår kom vi till detta spansktalande land och vi är redan förälskade. Det är kanske för att Nice saknar alla gröna detaljer. Här är den stora parken ett stort grönområde. Vid gatorna är det naturliga alléer av träd 🌴🌳 Det påminner något mer om Göteborg än Stockholm. 

Skillnaden är väl språket, klimatet, kulturen, maten och att vi faktiskt inte befinner oss i Norden. 

Det var först när vi satte oss och tog en sangria + tapaliknande (ngt på p) baugette vid 17 som vi kännde att vi är på semester. Innan hade vi letat oss till hostelet, gått någon runda rekommenderad på katan. 

Innan hade vi inte fått den här wow värmeskillnaden. Vi åkte ju ifrån ett palmland och befann oss nu i ett nytt. Lite varmare är det  här, men ingen otroligt stor skillnad. ☀ 

Middagen lyckades vi äta vid 20.30. Asså var vi fortfarande tidiga. I  Frankrike skulle jag vilja påstå att vi åt normal middagstid men här är vi fortfarande tidiga. Vi hade frågat Hostelet om restaurangtips men lyckades ändå gå till stället brevid den tipsade restaurangen. Inget mig emot, vi beställde in två härliga tapas menyer och efterrätt. 😋 Sen hadr vi matkoma och var rätt trötta och gav oss hemmåt. Skönt att vi bara var två kvarter bort 🙏 

Idag är planen att kolla kyrkan, kanske shoppa. Vi hade även tänkt att gå i parken med massa skulpturer i, sjöfartsmuseet och ev. Moderna museet. Sen stranden ska också besökas under denna resa!

Men först ska jag göra mig i ordning till kl. 9 och befinna mig i lobbyn för frukosttime😇 Kanske att jag letar mig ut innan på en mini promenad. 


//Emma

P.s. Har SÅ många fler fina Barcelona bilder på min kamera 📷 som ni får vänta med att se tills jag kommer hem till min dator. D.s.

Leave a Reply

