Pappa på besök

IMG_20170419_092727_432

Hej!

Idag kom pappa hit till Nice, han landade 10:30 så jag gick upp vid :30 och började plugga. (Motiverad elev!) Pluggade väldigt intensivt tills jag behövde gå och möta upp pappa vid busshållplatsen.

Hann inte tänka så mycket över att pappa skulle komma hit då han bokade flygbiljetten för ca 11,5 vecka sedan. Sen har jag sedan i måndags varit helt fokuserad på at klara min omtenta i fonetik. Har pluggat varje ledig tid tills i torsdag då jag skulle ha den. Jag hoppas att det gick bra, men vet ju inte säkert förrns jag fått tillbaka den.

IMG_20170419_170519_322IMG_20170418_183918_481

Efter skolan så hade jag och Olivia bestämt att vi fick belöna oss själva med en aperitif. Det var målet kvällen innan när vi satt och pluggade som två galningar.

DSC_0063_5

Annars så har jag inte gjort mer än pluggat sedan sist. Mina sista lovdagar så var jag bara hemma och tog det lugnt, gick till stranden en dag och läste. (eller blev avbruten i mitt läsande då en ifrån Tunisien beslöt sig för att börja prata med mig. )

Nu idag så har jag och pappa gått runt här i Nice. Jag tycker vi har gått på det mesta nu. Så imorgon ska vi ta en tur till Monaco som pappa vill och om jag hittar en vingård i närheten ska jag föreslå det. Men för tillfället är pappa i siesta-mode. 😉

DSC_0023

Tog väl hårt på honom att komma ifrån “kalla” Sverige till “varma” (är ca 20-25 grader) Nice. + gå runt, det är ju nya intryck. Vet ju själv hur jag var första dagen. Men vi gick i parken på kullen, i gamla stan, längs promenaden och vi åt lunch på “Chez papa”. Rekommenderas varmt! Servitören var ganska rolig gick runt och nynnande för sig själv och blev exalterad över att han visste att Zlatan och Larsson är svenskar när vi sa att vi var ifrån Sverige. Där åt vi båda risotto med tryffel och drack ett extremt gott rödvin. Dock hann jag inte ta kort på flaskan… Men gott var det! Pappa driksade vilket inte är så vanligt här. Så servitören gav oss något i ett litet glas med en iskub, det var väldigt gott. :p

DSC_0016

 

DSC_0057_7

(Såhär får man INTE parkera i Sverige! )

(Ifrån igår när jag var ute och sprang 😀 )

IMG_20170422_170351_363DSC_0004_12

DSC_0005_12

IMG_20170421_070449_052

(Nu är det 11 dagar tills dessa kommer ❤ )

DSC_0006 (1)

Igår såg vi på “Skönheten och Odjuret” på bio på originalspråk, det tog bara en månad ifrån premiären… Men det var värt väntan! Fantastiskt välgjord och magisk precis som en Disney-film ska vara! 😀

DSC_0012 (1)

( Dagens frukost blev extra lyxig med en halv melon, behövde äta upp den nu när pappa kommer så den inte skulle bli dålig. Inget mig emot. 🙂 )

DSC_0014

Nu ska jag kolla upp vingårdar innan pappa vaknar.

//Emma

Leave a Reply

